Tuesday 25 October 2011

hari yg mcm ohh demm!!

                             ini cerita dah mcm basi jugak la...lebih kurang 4-5 hari yg lalu..
                                                        tp aku nk cerita jugak..sbb ape?
                                                 sbb ini blogsayabukanblogkamu...hehe
                                            cerita dia mcm ini...pada suatu hari yg hening tu...
          ak pergi kampus dgn memakai jubah dan WEDGES yg berketinggian lbh kurg 3-4 inci...




                                                   (lbey kurg mcm nie la) 
                                                                  ^^'


ok..cerita hari tersebut mmg sgt berkaitan dgn wedges sempena hari raye tu...ohh demmm!!
pagi2 tu..aku pergi kelas probability...
dengan siapa?...dgn classmate aku la..hehe..
after about an hour kelas tu...lecturer ckp 'awk boleh take 5'..
aku dgn seorg mmbr aku pun amek kesempatan utk ke toilet...
kelua je dari pintu tu kn...ak pun ala2 nk menayang kt member aku tu.. 
"weh tgk aku da bole belari pakai wedges ni"
dgn gaya larian kuak gedik..sumpah gedik...
ak over excited sbb itu bru kali ke 2 pakai..
kali pertama mase hari raye SAHAJA..
tp malang x berbau..
sambil2 ak buat show tu..
ade pulak seorang mamat yg sgt dikenali bru keluar dr kelas dye melalui pintu sblh...
mmg oh demm#1 laa!!! 
pastu aku pun ala2 cover tp da terlmbt r..
tp yg nie xde la oh demm sgt kn??...hahaa..
kmudian di ptg hari aku ade lecture smpi pukul 5..
ptg nye tu aku ade hal..jd aku hntr mmbr2 aku blik umah sewa kami n dtg blik kampus..
hari tu hujan lebat nak mampus...
wa cakap same lu r...wa bwk kete mmg berpandu kt lmpu kete org laen jek..
kalo org len x psng lmpu...mmg %^%&^&^((  la!!
sblom nk gerak tu,,,housemate aku ckp "xyah la pkai wedges tu"..
tp sbb percentage keyakinan aku sgt tggi melampau..aku pakai jugak..
sbb nye aku yakin xde ape akan berlaku.. 
sbb sbelom tu aku da berjaya meredah hujan lebat giler dgn larian ala2 olimpik smbil membawa obor (fail2) dri lecture hall ke kereta
...mmg lencun selencun-lencunnye laa...
..oh demm#2..
smbng blik citer td...aku pun dtg blik ke kmpus..mse tu hujan lg tp x selebat before tu..
ak park kereta..
berjalan ala2 catwalk ke arah sebuah fakulti yg terpaksa dirahsiekan namenye
..tp bkn fclty aku laa..
mase kat foyer tu..ak tbe2 teringat dan bermonolog 'aku da kunci kete ke??'
(sbb aku slalu mengalami kekeliruan ingatan ttg da kunci kete atau belom)
then aku jln blik ke kereta n make sure kereta dah kunci..
pastu jln blik ke foyer...
time kt foyer tu, aku terserempak dgn seorg mamat nie..mmg member aku la..
"kenapa fakhrun?mcm gelisah je??"..sbb dye dah nmpk ak ke hulu hilir kt foyer tu...
"xde ape..tgh cari tmpt meeting.." smbil tersenyum dan blah..
tyme jln dpan dye tu..boleh pulak aku buat show yg dahsyat!!
tergelincir doe...siap terjatuh ala2 melutut..
sumpah maluuuuu semalu-malunyee..
..oh demm#3!!..
"ekk ehhh...kau xde pape kn??lutut ok kn??sakit x??"
bengong betol...da aku jatuh tu, jgn la tegur...
kt blkng aku ade 3 org minah dr fclty tu jugak...diorang gelakkn aku
x gune betol!
..ohdemm#4!!.. 
dan saksi yg turut melihat kejadian yg awesome tu jugak adelah seorg lagi mamat yg turut aku kenali
..oh demm#5!..
lepas tu aku pun bangun dan berjalan tanpa arah tujuan..
tmpt terdekat utk sorok muka ialah surau..
hahaa,,,aku pergi surau dan terjumpa member2 di situ..
habis aku citer kat diorg..
yg pntg aku pk..lpas ni kalo aku terjumpe lg mamat tu..nak buat cmne??
malu sehhhhh...


okeh..sekian shj ceritanye pd hari tersebut..
moral of the story:
1)jgn nk bergedik sgt sbb kite xtau ape yg akan berlaku slpas/semasa bergedik tu ^_^
2)jgn nk confident sangat sbb same mcm sbb diatas
3)jgn nk bergaya xkena tmpt la der....hampeh je lebih!1
4)dah malas nk pk...


sekian untuk makluman...harap maklum 
^_^n



1 comment:

  1. 1)jgn nk bergedik sgt sbb kite xtau ape yg akan berlaku slpas/semasa bergedik tu ^_^


    SETUJUUUUUU!kahkahkah

    ReplyDelete